Superproffs. (på riktigt)

Det här är ingen modeblogg (visst kommer lite skitiga kläder att visas) eller någon kärleksblogg(kanske någon kärlekssaga dyker upp) här kommer inga relationsproblem att tas upp(ok en och annan intrig kommer vi få se) Inget är påhittat, här kommer du bara se blod svett tårar och en jävla massa Fotboll.

1 STEG BAKÅT 2 FRAMMÅT.

Kategori: Allmänt

Första matchen för i år avklarad (asså den först träningsmatchen) och ja vad ska man säga förlust e kanske för snällt att säga. Vi fick väll oss en liten läxa. Men det blir säkert bättre,( visst fan hoppas jag på att det blir det ) men det måste det ju bli för dagen match var ju under all kritik ( ja det får väll stå för mig). Men för att viss känsliga läsare inte ska ta det personligt så tänker jag utgå ifrån mig själv när jag försöker beskriva matchen.

 

Jag kan väll börja med att säga att orken e ju åt helvete för dålig och det gäller fanimig nästan alla i laget, sen att man tappar bollen nästan varje anfall för att man inte vågar passa till markerad spelare eller att man ska försöka dribbla förbi 1-2-3 ja ibland 4 spelare innan man tjongar upp bollen det kan jag ju inte förstå vad det ska tjäna till ( det sitter fan inte 40 – 50 tusen betalande åskådare  på läktaren som kräver underhållning)  ska det vara så jävla svårt att slå 3-4 pass på raken????? Eller varför inte VÅGA spela hem ibland eller föröka byta kant i stället för att bara fokusera framåt, ( visst fan går fotboll ut på att man ska göra mål) men det finns ett jävla fint ordspråk

TA ETT STEG TILLBAKA FÖR ATT TA TVÅ FRAMMÅT.

Dom senaste säsongerna i whalsta så har det ju bara handlat om långa bollar. DET RÄCKER MED DET ( tycker jag då). Coach vill ju att vi ska vara ett spelande lag så varför kan vi inte föröka att träna in det då. Sen killar vi e ju fan för snälla ute på plan ( ja i vissa situationer så var man en riktig kärring)  men det ska nog bli bättre till seriestarten, som mycket annat hoppas jag.

 

Vi tar nya tag i morgon på träningen, ( då tänker Leif dribbla och göra massa mål) och så får ni som börjar irritera er på mig en chans att sparka lite på mig

 

Och kom ihåg nu, ta inte åt er personligt det här vara bara vad jag tycker.

Alla ska vara nöjda med sin insats .

 





 

( nu till en grej jag tänker köra med här på bloggen göra en lista på matchens? ja vad )

 

Matchens lirare = Ja det är just vad det är, Den som var bäst .

Matchens kämpe = Den som visar hur man ska spela, någon att ta efter.

Matchens  träna hårdare = Den spelare som underpresterade och borde träna lite extra.

 

Matchens lirare enligt Leif :  Jimmy 1 mål och en jävla massa slit ju fan det ser bra ut.

Matchens kämpe : Sanid en större krigare får man leta efter alltid 100 i vare duell

Matchens träna hårdare den här veckan går till : Elvedin slö och för dålig med boll håller inte alls.

 

 

Tills i morgon have it greaaaat  / Leif.

Kommentarer

  • hans säger:

    Vore någongång roligt att höra det positiva delarna i en match istället för bara höra en massa negativ kritik, är ändå en match på 90 minuter.

    2012-03-20 | 16:56:39
  • Leif. säger:

    Självklart ska man ta fram dom positiva sakerna i en match också, men jag vet inte vad som är så positivt med att förlora med 2 – 6 ???

    2012-03-20 | 23:50:50
  • Supporter. säger:

    Du e lite för negativ Leif, i stället för att hitta dom positiva sakerna i en match så koncentrerar du dig oftast på dom negativa sakerna. Försök i stället att vara lite mer positiv så blir det bra.

    2012-03-21 | 22:54:30
  • hans säger:

    Spelar man i div 8 och inte spelat på en helplan sedan förra säsongen, dessutom första träningsmatchen, så kan man inte förvänta sig så pass mycket mer än det som levererades mot himmeta. Försök även ta fram dom positiva delarna. Ger du bara negativ kritik varje gång, resulterar det till dålig självkänsla i varje spelare. Försök istället peppa!

    2012-03-21 | 23:19:07
  • Leif. säger:

    Till Hans: >> Jag skriver bara vad jag tycker om matchen, och mina tankar om den. jag anklagar ingen för att ha gjort en dålig match eller ha gjort något fel( som jag skrev tycker att alla ska vara nöjda med sin insats), positiva saker får tränaren ta. jag kommer använda denna blogg till att skriva om vad jag tyckte om matchen och skriva om min egen insats vilket jag har koncentrerat mig på sen DAG 1.

    Sen om alla andra tycker att jag har fel. ja då får jag väll ta det. men eftersom vi har en målsättning att vinna div 8 i år och vara ett spelande lag så hoppades jag på mera från oss. Därav mina negativa tankar för jag har ju sett på träningarna att vi kan så mycket bättre.

    2012-03-22 | 00:54:28

Kommentera inlägget här: