Superproffs. (på riktigt)

Det här är ingen modeblogg (visst kommer lite skitiga kläder att visas) eller någon kärleksblogg(kanske någon kärlekssaga dyker upp) här kommer inga relationsproblem att tas upp(ok en och annan intrig kommer vi få se) Inget är påhittat, här kommer du bara se blod svett tårar och en jävla massa Fotboll.

Spelarens Tankar: Mange Lind.

Kategori: Allmänt

Så här några timmar innan matchen mot Riddarhyttan (bara 3 pinnar som gäller) så tänkte jag att ni skulle få lära känna en spelare som har varit i klubben längre än någon annan spelare (tror jag i alla fall) en person som ALLTID ger 100 och ALLTID sätte klubben förre sig sj. Jag presenterar Mange Lind.

 

Namn: Magnus Birger Lind

Ålder:  31 år

Längd:  184cm

Vikt:  85kg

År i klubben:  17 år i Wahlsta Sk

Spelar med nr: 23 (Nytt för i år)

Favoritklubb:  AIK Solna

 

 

Wahlsta har i år fått en hel del nya killar. Hur ser du på framtiden för dom? Har någon imponerat på dig och vem tror du har bäst chans att lyckas?

 

Jag tycker de är oerhört skoj att vi lyckats knyta till oss unga och så träningsvilliga killar. Det var många år sedan vi snittade 15 pers på träningarna. Jag tycker framtiden ser väldigt ljus ut. Som sagt vi har ju fått en hel del nya killar, och de tar tid att lära sig hur var o en tänker i olika situationer. Så får vi behålla antalet på träningarna, samt att den fina stämning som finns i laget just nu, så kommer detta bli hur bra som helst. Jag vill inte peka ut nån enstaka, utan vi har flera som ja tycker visat framfötterna så här långt. Men de är viktigt att fortsätta kämpa på träningarna, för att på sätt inspirera andra och genom de, få laget att utvecklas tillsammans.

 

Har du något att säga om dom gamla lirarna? har någon av dom inte kommit upp till sin nivå än?

Det är ju inte så himla många "gamla" lirare kvar från förra året. Men ja tror alla i laget  känner att de finns mer att ge än vad som varit. Vare sig man är ny i klubben eller gammal räv, som en annan =)

 

Vad kan du säga om nya tränaren ?

Jag har ju haft fördelen att ha lite kontakt med Pekka genom skolan, genom åren, så jag känner ju till honom sedan tidigare. Har alltid sett honom som en professionell coach. När jag fick veta att han skulle ta över oss, kändes de bara rätt. Vi behöver nån som verkligen kan forma ett lag. Inge illa menat, mot de senaste årens coacher, men Pekka har lite mer pondus, och kan säga ifrån om något inte är bra. Jag tror att detta kan bli hur bra som helst.

 

Vad ser du är dom största skillnaderna mellan Wahlsta 2012 vs 2013 ?

Största skillnaden mellan laget då och laget nu, är nog att allt känns mer uppstyrt nu. Speltanken är satt, och vi vet hur Pekka vill att vi ska spela. Gör vi inte de, får vi snart veta de ;) Annars är ju alla mer träningsvilliga i jämförelse med förra året.

 

 Du har varit saknad under försäsongen på grund av skada, hur känns det nu?

Jo, ja åkte ju på en rejäl genomtrampning i andra träningsmatchen mot Himmeta. De var jobbigt. Eftersom ja har ett jobb där man behöver kunna springa i trappor, o har man då en häl som ömmar, så blev de lite svårt. Men efter några veckors vila blev de genast bättre. Hälen är väl inte 100%ig än, men så länge ja inte står på hälarna så ska de inte vara någon fara =)

Du gjorde en jäkla massa mål i början av förra säsongen.. När får vi se samma effektivitet igen?

Haha.. ja du, de får du fråga coach om. Jag var inne i ett stim där ett tag. Fast då fick ja ju förtroendet att spela lite högre upp i banan. Det är lite svårt att göra 10 mål som back. Men vi får se, jag har ju visat att ja kan göra mål med alla kroppsdelar, så jag anser mig bevisat att bara ja får chansen så kommer målen trilla in, även för mig =)

 

Under Wahlstas nya övning (Tåget) så brukar du vara i topp med din kondition, kan du ge något tips till oss som behöver förbättra den?

Tåget ja. Haha... har hört så många jobbiga kommentarer om den övningen. När den sedan dök upp, så ville ja ge den en rejäl chans. Och ja måste ju säga, KOM IGEN!!!?? Vi måste väl kunna orka löpa i 10 min? Vi ska ju ändå spela match i 90 min. Så Tåget ser ja som en grymt bra övning att jobba med konditionen. Man löper i 40 sekunder, vila 20. Tips på att förbättra den? Lev sundare, rör er mer. Man behöver inte dricka alkohol två dar i veckan. Man kan röra sig mer än bara de två gånger vi har träning. Ut o löp. Ta cykeln o cykla ett par mil. Just cykeln är ett grymt bra konditions alternativ. Jobbigt uppför, sen återhämtar man sig nedför. Ibland är de motvind, då får man kämpa lite extra, ibland är de medvind, då känns de som man får mycket gratis.

 

En försäsong som har gett blandade resultat,Tillsammans med förlust i dom första 2 matcherna. Vad ska vi göra för att säsongens fösta vinst skall komma i dag?

Jag tycker inte vi behöver förändra så mycket i jämförelse med de inledande två matcherna. Följer vi bara matchplanen coach ger oss, och sen inte avviker från den så kommer de gå bra. Ser man till förra året då Riddarhyttan vann 8an överlägset, o vi kom näst sist, en de va jämna drabbningar oss emellan. Och vi har ju blivit bättre sedan dess. Så ser vi till att kriga i 95 min, så kommer detta sluta med en rolig hemresa.

 

 kommer Wahlsta kunna hålla sitt mål för säsongen och gå upp redan i år?

 

 Klart vi ska ha den målsättningen, med då gäller de att ALLA har den. Att ALLA ger allt, i ALLA lägen. Där inkluderar ja också Tåget, så klart! De är en jämn serie i år, där de kan handla om små marginaler för att få med sig tre pinnar, eller åka hem utan nån alls. Men vi siktar uppåt, självklart!

 

Till sist har du någon hemlighet att avslöja till bloggens läsare?

De ja kan avslöja är väl att efter säsongen lägger ja skorna på hyllan. Underbart att få avsluta sin karriär i stans bästa klubb, och med nr 23 på ryggen. De är en ära att få spela med min gamle AIK-idol Mats Mats Rubarths gamla nummer. Men innan de sker, har vi en grym säsong framför oss! Kämpa!! Forza Wahlsta!!

 

Det låter trist att du ska lägga av 31 år ung men förhopningsvis blir du kvar i klubben på ett eller annat sätt ;)

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: