Superproffs. (på riktigt)

Det här är ingen modeblogg (visst kommer lite skitiga kläder att visas) eller någon kärleksblogg(kanske någon kärlekssaga dyker upp) här kommer inga relationsproblem att tas upp(ok en och annan intrig kommer vi få se) Inget är påhittat, här kommer du bara se blod svett tårar och en jävla massa Fotboll.

Whos back??

Kategori: Allmänt

Det kanske beror på vädret eller på humöret eller att jag har fått för mycket fritid eller på grund av att vi har ett helt galet gäng superproffs, jag vet inte varför riktigt men....  Men jag tänkte att jag skulle ge bloggen en till chans (kanske den sista ).

 


 


 


 

 

Kom ihåg.

Bloggen är till för att jag ska ha någonstans att skriva om mina tankar och funderingar (och att få lite kritik men även beröm )

Ta inte denna blogg på så stort alvar. ( även fast jag låg på  plats 412295 på blogg toppen ) så har jag oftast inte så mycket vettigt att säga)

Jag är aldrig ute efter att såra någon eller att få någon ledsen.

OCH jag kommer ALDRIG att avslöja vem jag är (så fråga inte) för vi säger inget ;).

Så gubbar sitt nu lugnt, luta er tillbaka i båten, håll käften och läs.

 

Vad ska man börja med?

Med tanke på att jag har varit frånvarande i drygt 8 månader ( har ju fan varit proffs i Buftea FC i Rumäniens div 3 ) men då jag inte fick ut min lön på 3 veckor så blev jag förbanad  och bröt mitt kontrakt  och nu så e jag tillbaka i Wahlsta Tigers. ( Tigers är föresten ett nytt utryck som vi har fått av våran nya tränare , återkommer till han senare ) men nu tillbaka till vad som har hänt under dom senaste 8 månaderna.

Wahlsta har gått upp 1 div( förbundet orkade väll inte med div8 så dom gjorde 2 div 7) så vi kommer nu att sparka boll i div 7 Herrar Västra.

Även nya match tröjor har införskaffats  ( lilla färger ) med superproffsens egna namn också.  Så i år blir vi inte bara div 7 bästa lag utan även div 7 snyggaste ;)

Vi har även fått en ny tränare som sagt ( och mera om han senare som sagt ) fan vad det här blir tjatigt men ja ni börjar väll bli vana vid det här laget.. nu går vi vidare vad fan.

Vad mera nytt finns det i Wahlsta för i år???

Ja vi har fått nya spelare ( en jäkla massa nya spelare ) ja ingen spelare som är bättre än mig då men med lite träning ( då menar jag en jävla massa träning )  så kanske dom kommer upp i min nivå ;). Vissa har ju börjat ganska så bra med det eftersom det har varit en hel del folk på träningarna hela vintern, det är synd bara att vi inte har fått ut mera av försäsongen än vad jag önskade ( men det blir nog bättre ). Första serie matchen har också spelats den också, och ja vad ska man säga?




 

Vi kan väll börja med att presentera premiär laget (och spelarna lite bättre )

Målvakt:  Vernes Cajo ( div 7 absolut  bäste målvakt och även vad vi fick se i går på träningen den mest vältränade också ;), ny lag kapten för i år vilket inte är så konstigt då han även är landslagsmålvakt )

Vänster back:  Kevin Ahlbäck ( Ny för i år och en debut som lovar mycket gott för framtiden, gjorde sin första match som vänsterback och gjorde det grymt bra, Kommer bara att bli bättre under säsongen )

Mitt back: Karl kraft ( mr glidtackling, är ny som mittback i år och tror fan att grabben har hittat sin position, har under försäsongen varit direkt avgörande i vissa matcher kung!)

Mitt back: Sanid Kadic ( framröstad som lagets hårding, och det med all rätt, Han är inte den längsta i laget men han är  ändå som en bjässe i försvaret , även lagets straffskytt -1 ;) )

Höger back: Almir Alibasic ( även han ny för i år, med bättre kondition så kommer han bli omöjlig att passera på högersidan, samtidigt som han kommer bli farlig framåt. Fast han visade på gårdagens tåg övning att han är en man ;) )

Vänster mitt : Andrej Mira ( tror fan att han är div 7 snabbaste spelare med boll. Liten teknisk och duktig lirare som har varit grymt duktig på försäsongen och som jag tror spelar i dom högre divisionerna om något år )

Central mitt : Elvis Henis ( stor och stark spelare som har ett bra skott, ny för i år och kommer att vara viktig på mitten med sin rutin och förmåga att fördela bollar )

Central mitt: Elvedin Alibasic ( stora lungor och stor käft, kan blanda bra matcher med rejäla magplask, borde koncentrera sig på spelet i stället för spelarna runt omkring kan bara bli bättre )

Höger ytter: Bryan Forero Garay ( tekniker som behöver lite styrka för att kunna vara ett större hot men väldigt positiv första serie match som kommer att följas upp av flera grymma insatser )

Anfall:  Bartosz Ojrzynski ( wahlstas egna Lewandowski som formodligen är div 7 snabbaste spelare utan att veta om det, konditionen kan bli bättre liksom avsluten. Kommer att göra minst 15 mål )

Anfall: Pär Gunnarsson ( 20 kg lättare och han hade kunnat konkurera om en plats i div 2, grym spel förståelse och bra avslut, men kontidonen är inte godkänd måste träna mera )

 

Bänken: Sleymen Birsen ( duktig tekniker som måste få upp konditionen och snabbheten, bra tillslag på bollen men klen i närkamperna )

Bänken: Zijah Memic ( stor och stark spelare med en fin passningsfot syntes att han varit borta på försäsongen då matchtempo saknades med mera träning  kan han bli div 7 bästa mittfältare )

Bänken : Nihad Memic ( stor och stark anfallare som med rätt inställning och träning  kan bli den target player wahlsta behöver , blandar bra matcher med dåliga )

Bänken: Tommy Ström ( skadedrabad under försäsongen som inte fick visa mycket på grund av att han saknar matchtempo men duktig tekniker med bra inlägg )

 

Tränare: Pekka ( Ny tränare för i år som har fått rätt så bra material att jobba med, återstår nu bara att se vad han kan göra med oss latmaskar.  Vad vi har sett på träningarna så vill han att wahlsta ska spela boll då varje övning innehåller en boll ( förutom tåget då ) återsår att se om han kan skapa magi.

 

Sist men absolut inte minst så har vi mr wahlsta him self El presidento UFFE, ( han är och kommer alltid att vara våran favorit gubbe som skäller och skriker på oss ena stunden för att i nästa stund krama och ge oss beröm)

 



 


 

Då vi har en svenska fans sida som fungerar som samlingsplats så kommer jag att hänvisa dit vad gäller matchreferat, utan här kommer jag att ägna mig åt roligare saker som .

 

Matchens lirare var Andrej, utmanade ofta och mycket och kom oftast förbi på sin vänster kant bra jobb hem också.

 

Matchens kämpe går till Vernes. Gjorde tok räddningar  och organiserade försvaret väldigt bra, utan han hade det blivit större förlust

 

 Matchens träna hårdare går till dom som bråkade och tjafsade med motståndarna, vi måste börja spela fotboll och lämna allt skitsnack utanför planen, skärpning !

 

Till nästa gång Love ?&?

Kommentarer

  • Jag. säger:

    Vem fan tror du att du är som kan bedöma oss, lägg ner din pajas !

    2013-05-08 | 11:22:07
  • Lillis säger:

    Smidig kommentar!!! Grymt kul läsning! Fortsätt såhär!

    2013-05-09 | 07:33:10
  • Ingrid säger:

    Fortsätt uppdaterA skitkul att läsa, berätta gärna mer om spelarna så vi får bättre bild utav dom, tex en liten intervju med dom yngre nya spelarna i laget vore kul att veta om, speciellt om man tar sig till matcherna och vill titta men inte vet vilka dom är! :)

    2013-05-10 | 10:41:39

Kommentera inlägget här: