Superproffs. (på riktigt)

Det här är ingen modeblogg (visst kommer lite skitiga kläder att visas) eller någon kärleksblogg(kanske någon kärlekssaga dyker upp) här kommer inga relationsproblem att tas upp(ok en och annan intrig kommer vi få se) Inget är påhittat, här kommer du bara se blod svett tårar och en jävla massa Fotboll.

Spelarens Tankar!

Kategori: Allmänt

Nytt för i år och från önskemål av er läsare så kommer jag börja med en liten intervju serie av spelare och tränare. Jag har döpt dessa intervjuer till Spelarens tankar.

Först ut är en veteran i klubben som har varit bland dom bästa i klubben dom senaste 4 åren.

Och som döljer en hemlighet ?


 

 

Jag presenterar Vernes tankar.

 

Hej Vernes.

Kan du berätta litte om dig sj.

Hej Leif.

Namn: .Vernes Cajo, 

Ålder : 25 år

Längd: 184 cm

Vikt: 70

År i klubben: 6år

Position: Målvakt

Nr: 87

Favorit klubb: Fiorentina

 

Efter flera säsonger som vice lag kapten så har du inför denna säsong fått ta över som Wahlstas Lagkapten. Hur känns det?

 

Självklart är det en ära att ta över efter Mange Lind som varit kapten sedan David lämnade för Arboga. Men om jag ska vara ärlig så trodde jag aldrig att jag skulle bli kapten redan i år med tanke på att Mange fortfarande är aktiv.

Kaptensbindeln innebär självklart ett stort ansvar och jag ska försöka att gör mitt bästa både på matcher och träning för att leva upp till förväntningarna, Sen kommer jag att låta ännu mera på matcherna nu ;)

Wahlsta har i år fått en hel del nya killar. Hur ser du på framtiden för dom? Har någon imponerat på dig och vem tror du har bäst chans att lyckas?

Förändringarna behövdes. Det såg bedrövligt ut i november/december med inga som tränade. Men så fort vi började träna i köping var vi plötsligt 20 på träningarna. Jag tror och hoppas på att vi går upp i år men vi har mycket kvar till det.

Dom som imponerat mest på mig av de nya är Kevin Ahlbäck som dessutom är en soft person utanför planen och Bartosz som faktiskt kan mycket mer än vad vi sett hittills på matcherna, Han är alltid en av de bättre på träningarna.Sen ska vi inte glömma Andrej Mira och Armin Suljic som kan komma att bli det lilla extra WSK har behövt senaste åren.

 Vad kan du säga om nya tränaren ?

Jag tror han kan bli bra för Wahlsta. Skillnaden är väl att nu har vi någon som manar på från sidan till skillnad från senaste åren. Det kan bli ett bra år både för han och Wahlsta

 

 Nog om det nya, utan vad har du att säga om dom gamla lirarna? Någon positiv kometer där och har någon av dom inte kommit upp till sin nivå på försäsongen?

 

 Ja, kan väl börja med mig som har dalat lite upp och ner på försäsongen men det börjar bli bättre. En av det viktigaste är väl att vi får igång Pär Gunnarsson för han har ju gjort mest mål på försäsongen. Sen är ju Zijah varit väldigt viktig på mitten med sina passningar o spelförståelse. Alla har väl på sitt sätt haft en bra försäsong tycker jag. Den som fått lida mest är väl Elvedin Alibasic som fått spela på onaturlig position o då får vi inte ut maximum av honom.

 

En försäsong som har gett blandade resultat? Och en misslyckad fjolårs säsong. Tillsammans med förlust i första matchen. Vad kan vi förvänta oss i morgon på matchen  och har vi chansen att i år gå upp ?

 

 Ja det har varit väldigt blandade resultat, men samtidigt får man tänka på att det  vi sällan spelade med samma lag 2 matcher i följd. Många skadade har gjort det lite tuffare senaste månaderna. Men imorgon tror jag på positiv resultat för vi har lärt oss något från senaste matchen. Dessutom är det premiär på hemmaplan med nya matchtröjor, DET KAN INTE BLI BÄTTRE

Till sist har du någon hemlighet att avslöja till bloggens tusen läsare?

Oj den var svår, hmmm, det finns inte mycket, men en sak är väl att jag var på väg att byta klubb för 3 år sedan, sedan pratade jag och uffe i 1 timme, sedan dess lämnar jag aldrig Wahlsta.

 

Tack för din tid Vernes, jag hoppas att du får en lyckad säsong och får göra många vackra räddningar.

 

Jag kommer fortsätta att intervjua flera av spelarna i laget så håll utkik i bloggen efter flera intervjuer som kommer att finnas under kategorin spelarens tankar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: