Superproffs. (på riktigt)

Det här är ingen modeblogg (visst kommer lite skitiga kläder att visas) eller någon kärleksblogg(kanske någon kärlekssaga dyker upp) här kommer inga relationsproblem att tas upp(ok en och annan intrig kommer vi få se) Inget är påhittat, här kommer du bara se blod svett tårar och en jävla massa Fotboll.

Spelarens tankar: Kevin Ahlbäck

Kategori: Allmänt

 
 Så här dagen efter den tunga förlusten så tänkte jag att jag skulle lägga ut en ny spelares tankar, en kille som har imponerat (inte bara på mig) under försäsongen och som trots simba 17? År spelar med en mognad värdig en veteran. Låt mig denna gång presentera klubbens egna don Juan Kevin.
 
Tjena Kevin , kul att du ville ställa upp på en snabb interviju 
 
Klart jag ställer upp diggar bloggen mycket.
 
Vi börjar med dom vanliga frågorna

Namn: Kevin Ahlbäck 
 
Ålder: 17 år
 
Längd: 1,78 cm
 
Vikt: 64 kg
 
År i klubben: 4 månader
 
Position: ytter mitt och vänster back
 
Favorit klubb: Liverpool 
 
Yrke: Studerande, 2a året på gymnasiet går måleriuttriktning.
 
Fritids intresse: På fritiden gillar jag att vara med mina härliga vänner Wilhelm och Ludwig ;) tycker om att spela fifa på fritiden, speciellt mot min extra far Vernes som jag alltid vinner över!


Vad är din första inblick av klubben ,trivs du? Vad har varit positivt har någonting varit mindre bra?



Min första träning jag gjorde var efter en innebandy träning, jag visste inte vilka dom flesta var men jag ångrar inte att jag lärt känna dom, supersköna lagkamrater och tränaren är jag jättenöjd med också!
Och jag trivs jättebra, har växt mycket i mitt spel via lagkaptenen som skriker på mig men samtidigt blandar det med beröm och faderlig kärlek! Fast sen har jag ju jätte bra mittbackspar med Kalle och bjässen Sanid!



Du har haft en lyckad försäsong och många har hyllat dig, dessutom gjorde du en grym debut. Kan vi vänta oss mera av det eller har publiken sett allt?


Lyckad och lyckad, Pekka har gett mig förtroende fram till debuten och där bevisade jag kanske att de går att lita på mig fast jag inte presterat under försäsongen men att det kommer mer!
Publiken? 
Dom kommer få se samba fotboll från mig framöver.




Kul att höra. Vi har sett dig göra bra resultat men finns det någon/några andra i laget som har imponerat på dig?


Bryan har imponerat mycket på mig, tycker han växt på ett par månader bara, och även Pär som aldrig tränar men ändå kommer in i matchen och gör mål trots sina 300 kg!
Och målvakten är ju världsklass!


Ulf Petterson vill jag även passa på att hylla utanUlf så är  whalsta ingenting!


Du har blivit lite av klubbens gosedjur, omtyckt av dom flesta och alltid glad och positiv. Har du alltid varit sån ?



Haha, jag är lite av en pajas men har väl märkt att det är min personlighet! 
Men de måste vara lite larv ibland.



Du har nämnt Pekka lite nu, men vad tyger du om peka som tränare?


Jag tycker att Pekka är jätte bra som tränare och tycker om hans spelstil och hans sätt att handskas med oss yngre!


Vart har du tidigare spelat fotboll och hur mycket skiljer sig wahlsta från den klubben ? 


Kolsva if och Köping, trivdes i kolsva men jag började i Eskilstuna i skolan så kunde inte fortsätta men jag trivs bäst i whalsta och ändå har det bara gått 3 månader knappt!


Roligt att höra, vad förväntar du dig av årets säsong ? Har vi chansen att gå upp i 6 an ?


Jag förväntar att alla gör sitt bästa nu när serien har startat, och att vi fortsätter med samma moral/ kemi som vi har i laget! 
Jag är säker på att vi går upp, vi har lärt oss en läxa under försäsongen mot dom tidigare lagen och premiären att vi kan pm vi verkligen vill!
 
Till sist , kan du avslöja något som vi på bloggen inte känner till om dig?
 
Att jag börjat gymma i smyg !;)
 
Där ser man Kevin passade på att avslöja en liten hemlighet oxå. Jag tackar Kevin för hans tid och svaren och önskar han många lyckade matcher och en lång fotbolls karriär
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: