Superproffs. (på riktigt)

Det här är ingen modeblogg (visst kommer lite skitiga kläder att visas) eller någon kärleksblogg(kanske någon kärlekssaga dyker upp) här kommer inga relationsproblem att tas upp(ok en och annan intrig kommer vi få se) Inget är påhittat, här kommer du bara se blod svett tårar och en jävla massa Fotboll.

Inte igen!!!

Kategori: Allmänt

Jag sitter så här mitt i hockeyn (Sverige förlorar med 4-2 säger vi) och funderar på matchen i dag.

Vad ska man säga? Jag hörde efter slutsignalen många olika komentarer om matchen och jag fick höra olika tankar om vad som var bra och vad som var mindre bra, men jag vet inte om jag kan bestämma mig för vem som hade rätt.

Men eftersom det här e MIN blogg så tänkte jag vräka ut mig minna tankar och funderingar.

Frågan är bara vart jag ska börja(det finns så mycket som jag inte kan förklara )jag kan ju börja med att hylla dom spelare som gjorde en match av det hela och det är målvakt och backar.  Dom gjorde väldigt mycket rätt och mycket bra.(mera till dom sen)

Jag vet inte hur mycket positivt man kan säga om resten av laget? visst finns  det dom som gjorde det bra men vi måste börja spela som ett LAG, hjälpa varandra både offensivt och defensivt.

Ächh nu blev det för mycket tankar så jag lägger ner det här L jag orkar inte gå igenom matchen nu utan jag kör laget så länge. Ni får väll komentera om ni tycker att jag har helt fel och gärna hur ni ser på saken.

 

Dagens Lag:

Målvakt:Vernes Cajo( Gjorde sitt jobb, väldigt viktiga räddningar  men konstigt agerande vid 2-1 målet )

 

Vänster back:  Kevin Ahlbäck (fortsätter att utvecklas mycket bra, stabil defensivt men måste våga mera framåt )

 

Mitt back: Karl kraft ( En av planens bästa, perfekt brytningar och finna nickrensningar, kunde agerat bättre vid 2-1 målet 

 

Mitt back: Sanid Kadic( prickfritt hela matchen igenom, stark och resolut i försvarspelet inger trygghet)

 

Höger back: Mange Lind(Tillbaka efter skada och gjorde ett mycket bra jobb som högerback ,syntes ibland att han är match otränad kommer bara att bli bättre med matchträning )

 

Vänster mitt : Andrej Mira ( spelade upp sig från förra matchen, kom runt fint på vänsterkanten ett par gånger men kan mycket bättre, fint mål)

 

Central mitt : Bartosz Ojrzynski( Dagens bästa spelare, sprang och slet väldigt bra på mitten och hade mycket finna chanser att göra mål, lite för egoistisk ibland )

 

Central mitt: Elvedin Alibasic(kom inte in i spelet alls, måste förbättra motagningarna och bollbehandlingen kan mycket bättre)

 

Höger ytter: Bryan Forero Garay( Väldigt blek insats igen, måste bli starkare i närkamperna och lära sig värdera lägena för stilastående ibland )

 

 

Anfall: Adi Osmanagic( En ny kille. Duktig tekniker som kan göra bort sin gubbe. Saknar matchträning och det syntes ibland men med träning och flera matcher så kan han bli väldigt viktig)

 

Anfall: Mikael Tasala( Han har varit saknad med sin tyngd och styrka, han tvekar inte att gå in i en närkamp och kommer oftast vinande ur den stabil första match för i år)

 

Bänken: Armin Suljic( Pigga inhopp och duktig med bollen, stark targetplayer som bara blir bättre och bättre )

 

Bänken : Pär Gunnarson ( Igen en riktigt bra match av den tunge forwarden, bra på att suga in bollen och stark i kroppen blev hårt uppvaktad och därför fick det svårt ibland)

 

Bänken: Tommy Ström ( Börjar komma in i matchtempo, duktig med bollen och fina finter. Kommer bli viktig )

 

Bänken: Andre Eriksson ( stabil insats, lugn med bollen och stark i kroppen fint passningsspel )

 

 Tränare: Pekka ( Manade på från sidan så gott det gick . )

 

 

 

Matchens lirare Bartosz: Andra matchen i rad så dominerar han, tack vare sin snabbhet så kommer han gång på gång runt sina spelare.

 

 

 

Matchens kämpe: Mange Lind  han har varit skadad sen andra träningsmatchen men kommer in och sliter värkligen i varje situation. Kommer bli viktig framöver

 

 

 

Matchens träna hårdare Bryan Forero Garay, måste höja sig. För klen i närkamperna och slarivig i en mot en. Kan bättre

 

 

 Puss/ En besviken Leif

Kommentarer

  • Tommy säger:

    Tycker vi spelade bra stundtals och hade egentligen matchen. Måste träna avslut & fasta situationer. Vi måste lära oss att vara kyliga i avsluten/passarna. Men grabbar, det kommer! Kämpa på!

    2013-05-19 | 22:02:18

Kommentera inlägget här: