Superproffs. (på riktigt)

Det här är ingen modeblogg (visst kommer lite skitiga kläder att visas) eller någon kärleksblogg(kanske någon kärlekssaga dyker upp) här kommer inga relationsproblem att tas upp(ok en och annan intrig kommer vi få se) Inget är påhittat, här kommer du bara se blod svett tårar och en jävla massa Fotboll.

Coach Per-Åke Landerdahl

Kategori: Allmänt

Efter mycket tjatande och väntande så har Leif äntligen fåt tag på mannen som skall försöka få oss att dra åt samma håll,(förhopningsvis 1 div upp) en meriterad herre som har en hemlighet av internationella mått.

Jag presenterar er Per-Åke (Pekka) Landerdahl

Hej Pekka, kul att du kunde ställa upp.

Inga problem känns kul med en intervju.

 
 
Varför Wahlsta Tigers?

 

Vilken utmaning att få ta hand om en klubb som har haft fritt fall i seriesystemet!

Det kändes bara som ett måste att tacka ja till Mr Wahlsta, Ulf Pettersson, när han hörde av sig och presenterade utmaningen. Att vi redan innan säsongen har gått upp en division är en klar bonus, tack VFF.

 

Hur vill du att wahlsta 2013 ska spela fotboll?

Att forma ett lag är en mycket spännande process, du frågar om hur jag vill spela fotboll?

Frågorna jag ställer mig är: Hur kan Wahlsta spela fotboll? Vilka spelare har vi i truppen?

Vilka är spelarnas styrkor? Hur kan vi som lag dra nytta av en individs spetskvalitéer?

Svaren på dessa frågor har gett mig Wahlsta Tigers spelplan 2013.

 

Strikt försvarsspel med tydlig rollfördelning att individen tar ansvar för sin roll i vårt manus för att undvika att släppa in mål. Anfallsspelet har ramar men vida sådana för att individen ska kunna vara kreativ och hitta lösningar på de frågor som ställs.

Första prioritering idag är att utveckla spelarnas passnings- och mottagningsförmåga.

Lika viktigt är att spelarna höjer sin konditionsnivå. Kunskapen idag ger vid handen att man måste träna kondition minst 3 gånger i vecka för att utveckla den. Det innebär att spelarna måste ut och träna kondition minst en gång i vecka på egen hand. När individen har utvecklat ovanstående kan också laget Wahlsta Tigers utveckla sin spelplan.

 

Viktigaste spelaren i ett lag är för mig spelaren nummer 13.

Denna har i Wahlsta personifieras av Tommy Ström. En flitig besökare på träningarna som har utvecklat sin själv insikt. Han jobbar på att utveckla sin förmåga att ta ansvar för sin rehabiliterings träning av knäskadan. När det är dags för match accepterar han att börja på bänken och föra en dialog med tränare om vad som behövs för att ta en plats i start elvan. Framförallt gäller ”Laget före Jaget”.

Kan du avslöja något om dig som vi inte viste, en hemlighet.

Det är absolut ingen hemlighet men många kanske inte känner till detta. Att jag september 2009 blev erbjuden att träna en klubb från Sierra Leone. Mina arbetsuppgifter enligt kontraktsförslaget skulle ha varit att vara en av ledarna till FC Kallon i Premier League och ansvarig för lagets utvecklingslag som spelade i första divisionen. Tyvärr kunde vi inte enas om de ekonomiska detaljerna.....

 

 

Jag hoppas att jag kommer få tid att göra en längre intervju med dig senare under säsongen då du har fått en bättre bild av oss spelare samt klubben. Men nu tackar jag dig för din tid och önskar dig lycka till.

 

 

 

 

 

Kommentarer

  • Jose Mourinho säger:

    Hej, jag har skickat ner en scout/spion till era matcher/träningar och har sett två spelare som verkar passa in i mitt spelsystem i Real. Båda har stora näsor , vet inte exakt deras namn, tror det var Vernes the King och Don Barbardosh Björntosz. Jag har hört att dom inte tycker om mitt lag så jättemycket men de är välkomna för att komma ner till Madrid och testa på.

    2013-05-15 | 21:44:20

Kommentera inlägget här: